Force of Justice

Force of Justic er det navn, som rollespilsgruppen er kendt under. Det har dog først fået navnet efter at have opbygget deres ry gennem utallige heltegerninger under deres eventyr gennem tiden. 

Herunder finder du eventyret om Force of Justice, der bygger på referat af rollespillet fra gang til gang.

20.10.17: Bortført (1.000 exp)

Den unge paladin, Meliodas Zoldyck, vågner uden erindring om, hvor han er. Det samme er tilfældet med den unge ranger, Glim Glorisoo. Bundet finder de sig selv omtågede på et vådt tæppe i et telt, mens stemmer og slørede skikkelser går rundt om dem.

Uden videre forklaring lænkes de to sammen med en kæde, og det er første gang, at Glim Glorisoo og Meliodas Zoldyck ser hinanden. Glim forsynes med et tarveligt sværd, mens Meliodas får et skjold. Sammen med to andre sammenlænkede mænd kastes de ind i en arena, hvor tre gladiatorer straks angriber dem.

Med dygtighed besejrer Glim og Meliodas gladiatorerne, og som de eneste overlevende fra arenaen skånes deres liv, og de føres videre nordpå for at deltage i nye gladiatorkampe.

På turen får de følgeskab af fire nye fanger, heriblandt den smukke, unge Alana Moras, og her erfarer de, at de befinder sig i Wild Lands. Alana afleveres dog allerede senere samme dag til en våbensmed som bytte for våben.

Samme nat bryder Glim og Meliodas fri af deres fangenskab, befrier ubemærket de to andre fanger og søger tilbage til våbensmedens by. På vejen overraskes de af et  koppel ulve, og Glim må bruge sine evner som ranger for at undgå kamp.

Fortsætter herefter til den nærliggende by, hvor de efter en kort kamp med smeden og hans hjælper befrier Alana Moras.

02.11.17: I dødens favn (1.250 exp)

Glim og Meliodas tager afsked med Alana Moras og sætter kursen nordpå for at få deres ting tilbage fra de mennesker, der havde bortført dem. Om natten ser de lys et stykke borte, og de følger spor til en forladt ruin, hvor det i skumle kældergange kommer til kamp med to tilbedere af dødsguden Nerull, før de befrier de to medfanger fra karavanen fra nyt fangenskab: Brødrene Harkish og Goldresh el Bahrim.

På den ene tilbeder af Nerull finder de tillige et kort, som viser vej til noget, de ikke kan gennemskue.

18.11.17: Overmagt (1.000 exp)

Fast besluttet på at få deres ting tilbage, drager Glim Glorisoo og Meliodas Zoldyck videre mod nord for at finde karavanen, der bortførte dem til Wild Lands. Undervejs overraskes de af en gruppe orcer, som de flygter fra ind i en nærliggende skov, der ligger tæt indhyllet i tåge.

Det viser sig dog snart, at orcerne ikke er efter de Glim Glorisoo og Meliodas Zoldyck, men at de er på flugt fra noget større, som de to venner snart står over for; en tre meter høj trold, der med dygtighed besejres. Med et dødsskrig tilkalder den dog en anden trold, og efter en hidsig jagt gennem skoven står de to sårede venner over for en ny voldsom modstander.

Trods dygtighed og godt samarbejde er udfaldet for de to hårdt sårede krigere uundgåeligt, og da Meliodas Zoldyck som den sidste af de to slås til jorden af trolden, ser han et blændende lys.

De vågner begge på gulvet i en hytte, hvor druiden Caelis Morgan bor. De fortæller ham deres historie, og han hjælper dem med en genvej, så de kan indhente karavanen med slavehandlerne.

Netop i tide til at overraske karavanen på handelsvejen kommer det til kamp med karavanens tre krigere. De to først besejres, mens den tredje tålmodigt ser til, før han med voldsomme hug fælder Glim og Melidas med sit sværd, og alt bliver mørkt for de to venner.

21.11.17: Hævntørst (1.000 exp)

Glim og Meliodas kommer til sig selv i strålende solskin på det sted, hvor de blev fældet af krigeren fra karavanen. De er begge medtaget, men de er alligevel klar til at genoptage forfølgelsesen på karavanen.

Snart når de to venner en bondegård, hvor de erfarer, at karavanen har bortført en ung mand ved navn Thomaz. Glim og Meliodas lover at finde sønnen, og de låner derfor to rideheste, med hvis hjælp de snart indhenter karavanen. Her kommer det til kamp med to livvagter, der er tæt på at dræbe Meliodas, før de tager lederen af karavanen til fange.

Vel genforenet med alt deres udstyr drager de sammen med Thomaz og deres fange tilbage og afleverer Thomaz, før de fortsætter til nærmeste by halvandet døgn sydvest på, Springby, hvor de til byens uimponerede sherif afleverer deres fange, før de indlogerer sig på byens kro, hvor de falder i god snak med kroejeren, Anthon.

18.12.17: Deja vu (1.000 exp)

Glim og Meliodas får identificeret betydningen af det fundne kort ved hjælp af krofatteren Anthon, der fortæller om et forladt kloster i bjergene.

Efter et farefuldt møde med en lokal bande af bøller, hvor Anthons enorme vagthund, Brutus, kommer dem til hjælp, sætter Glim og Meliodas kursen mod de nærliggende bjerge, hvor de finder frem til den gamle klosterruin, der synes forladt.

Overbevist om at ruinen gemmer på mere, end hvad øjet kan se, finder de frem til en hemmelig luge, der fører ned til et skjult kældersystem. Her finder de i en revne i en væg et skjult stykke papir, der viser vej til et helligt relikvie nordpå.

Herefter overrasker de tre tilbedere af dødsguden Nerull i et tilstødende ceremonirum. Det kommer til voldsom kamp, og det er med nød og næppe, at de to venner slipper med livet i behold.

20.12.2017: Belønningen (1.500 exp)

Såret fra den foreliggende aftens kamp med Nerull-tilhængerne må de to venner flygte nordpå, da de ser banden fra Springby nærme sig klosteret næste formiddag.

Efter timers vandring over klipper og bevoksninger hører de snart en sær lyd, og de finder frem til en bjørn, der er hårdt såret af adskillige pile. Det lykkes de Glim at trække pilen uden, mens Meliodas Zoldyck healer bjørnen, der herefter forsvinder.

Da et uvejr trækker sammen over bjergene, må de to venner søge læ i nogle klipper, før de næste dage finder frem til en kløft. Her kommer det til voldsom kamp med en ogre og fem orcer, der har taget ophold i en hule, der synligvis har været beboet af en bjørn, der dog ikke er at se nogen steder. Meliodas og Glim formoder, at hulen tilhører den bjørn, de reddede dagen inden.

Efter en dags hvile ovenpå kampen med ogren og orcerne, krydser de to venner floden og finder frem til et sært udseende træ, hvorunder de finder en indgang til en underjordisk grotte, hvor de ser lige gennem en illusion af to skræmmende minotaurer og skaffer sig vej gennem en låst stendør ved at sige navnet Boccob højt.

I det bagvedliggende rum finder den en lysende sfære, der frarøver dem livsenergi - men til gengæld gør dem stærkere i deres seks grundevner og giver dem et ønske hver. Meliodas Zoldyck ønsker, at han mester sit sværd til perfektion, mens Glim Gloriso ønsker sig, at han kan ånde og bevæge sig under vandet.

10.01.18: Hjemrejse (750 exp)

Meliodas får i en drøm et budskab om, at han skal indfinde sig på paladinakademiet i Calaunt, og de to venner begiver sig sydpå for at lægge Wild Lands bag sig. Turen hjem viser sig dog til at være aldeles farefuld, og efter et møde med en gruppe hobgoblins, hvor bjørnen, som de tidligere reddede, kommer dem til hjælp, oplever de et møde med en griffin, der koster dem deres ene hest.

I midten af april når de to venner dog deres destination; paladinakademiet i Calaunt, hvor Meliodas af paladinakademiets forstander, Celias Almathan, får tildelt sin mission; at opsøge politikeren Conus Jansen, der vil sætte ham ind i detaljerne.

01.02.18: Meliodas' mission (2.000 exp)

Efter at have hørt rygter om en piges forsvinden, en skummel troldmands huseren i Langor-skoven samt Cealvian von Aramist's comeback i den landsdækkende turnering, opsøger de to venner Conus Jansen, en af de mest magtfulde politikere i Calaunt.

Conus Jansen giver dem en mission, som de for alt i verden skal holde tæt med: Hans datter, Elana Jansen, forsvandt for en uges tid siden, og han ønsker ikke cityguarden indblandet af frygt for rygter i byen. De vil få 100 sp for at få hende tilbage - og det dobbelte beløb, hvis de dræber den, der har bortført hende.

Meliodas og Glim indvilliger i missionen, og uden at undersøge yderligere for spor drager de vestpå mod Langor-skoven, da de føler sig overbevist om, at rygterne om den skumle troldmand må have en forbindelse til den forsvundne pige.

Dagen efter finder de ved indgangen til Langor-skoven spor efter en hestevogn, og sporene fører til en hytte i skoven. Her finder de en ung mand hårdt kvæstet, og da de healer ham, fortæller han, at hans kone, Elana, blev bortført af nogle personer, der slog ham ned. Han selv hedder Anthon.

Med Glim Glorisoo's fine sans for at finde og følge spor, følger de spor til en mindre bande af orcer, der har bortført Elana. Glim overhører deres interne snak om, at de skal føre pigen til "den store mester", og de beslutter sig derfor til at følge uset efter orcerne for at uskadeliggøre denne person.

Få timer senere når de en solid hytte, hvor en ældre mand tager mod orcerne og pigen, før han sende orcerne videre med en belønning. Meliodas og Glim trænger skaffer sig straks adgang til hytten, hvor det kommer til kamp med manden, der viser sig at være magiker, og kampen er meget tæt på at koste Meliodas livet.

Foranlediget af stedet og omstændighederne erfarer Glim og Meliodas til deres store overraskelse, at de besidder magiske kræfter, da de pludseligt kan læse magisk skrift og se magi.

18.02.18: Midtby (3.000 exp)

Meliodas Zoldyck og Glim Glorisoo tager afsked med Elana og Anthon for at drage tilbage til Calaunt for at aflægge rapport hos Conus Jansen, men de to venner står snart overfor deres hidtil største udfordring: Netop kommet ud af Langor-skoven erfarer de to venner gennem en hesterytter, at den lille by, Midtby, er under angreb af orcer.

Hurtigt iler Meliodas og Glim til byen, og efter kampe med en lang række orcer kaldes de til byens stalde, der er under angreb. Her kommer det til kamp med to gigantiske trolde, hvoraf den ene har en hårdt såret hest under armen. Efter en voldsom kamp, der er tæt ved at koste de to venner livet, nedlægges de to trolde foran øjnene af byens skræmte beboere og vagtværn.

Meliodas Zoldyck healer herefter den hårdt sårede hest, en hvid araberhoppe. Straks herefter føler han et sært, tæt bånd til hesten, og derfor beslutter han sig for at købe hesten af ejeren, hvorefter han navngiver den Snehvide.

Tiljublet af byens beboere som de sande redningsmænd hjælper de to venner med slukning af brande, at tilse de sårede og uskadeliggøre de sidste orcer, før cityguarden fra Calaunt indfinder sig ud på natten.

Dagen efter forlader Glim og Meliodas atter Midtby, og tilbage i Calaunt aflægger Meliodas rapport til Celias Almathan, der bifalder Meliodas' valg om at lade Elana blive hos sin elskede. Ved en ceremoni i Heironeous-templet forfremmes Meliodas dagen efter til bronzekappe som følge af hans heltemodige indsats i Midtby, mens Glim anerkendes og takkes for hans hjælp.

21.02.18: Turneringerne (5.000 exp)

Efter Meliodas' forfremmelse drager de to venner vestpå for a deltage i landets indledende turneringsrunder i forbindelse med årsdagen for Kord. På vejen overraskes de dog af tilbedere af Nerull, som de genkender fra deres tid i Springby i Wild Lands. De har fundet frem til de Meliodas og Glim, fordi de vil hævne deres venner, som Meliodas og Glim dræbte i det forladte kloster i bjergene.

Med nød og næppe besejrer de to venner tilbederne af Nerull, før de ved en gård udenfor Castle Mourn deler sig op, så Glim bliver for at deltage i turneringen i Castle Mourn, mens Meliodas rider videre til Haverbrook for at deltage i turneringen der.

Begge bruger de ventetiden på at træne deres heste, før de i hver deres by vinder turneringen og herigennem opnår adgang til landets finaler, der finder sted to måneder senere i hovedstaden Alderon.

07.03.18: Galdan (8.000 exp)

De to venner mødes atter i Castle Mourn, hvor Meliodas Zoldyck i byens tempel får tildelt sin næste mission, hvortil også Glim Glorisoo hyres ind af Heironeous-ordenen: Templet i Salvium Town nær bjergene har været udsat for et raid, og mens cityguarden allerede er sendt derop for at hjælpe, er det de færreste, der ved, at der fra templet er stjålet et helligt relikvie: En magisk palantir, med hvilken det er muligt at spore, hvor paladinernes opholder sig. Med andre ord det perfekte redskab for ondskaben med henblik på at opspore og dræbe paladinerne en for en.

Sammen drager de to venner nordpå, men pludseligt står de ansigt til ansigt med tre rejsende, hvoraf den ene resolut udfordrer Meliodas til nærkamp. Han præsenterer sig som Doom, og det står hurtigt klart for Meliodas, at det er en reigiøs kriger af Hextor - Heironeous ærkefjende. Efter en kort kamp fældes Meliodas, og en desperat Glim kaster sig i kamp med krigeren, der trods god modstand fra Glims side let vinder kampen.

Alt bliver sort for de to venner, inden de kommer til sig selv ved en pejs i en lille hytte, hvor en ældre mand våger over dem. Da de langsomt kommer til sig selv og genvinder hukommelsen, fortæller manden, at han hedder Galdan, og at han fandt dem bevidstløse på sletterne.

Uden at undre sig mere over situationen takker de to Galdan og drager videre - blot for at konstatere, at træhytte og Galdan er væk - blot få minutter efter, at de to afsked.

I Salvium Town opsøger Meliodas og Glim Heironeous-præsten Salman the Blue, der sætter dem ind i sagen om raidet. De erfarer, at fire personer har raidet templet med støtte fra en række udøde mennesker og orcer, og de er overbeviste om, at de tre er personerne er dem, som var ved at koste Meliodas og Glim livet på vej hertil. Den fjerde ukendte person forsvandt nordpå, og straks forfølger de to venner hans spor op til bjergene, hvor de fører til indgangen til det forladte dværgerige Helms Deep.

14.03.18: Helms Deep (5.500 exp)

Paladinen og rangeren begiver sig sammen ind i det forladte dværgerige, der slet ikke er forladt, da det er beboet af en større horde af orcer. Ved et tilfælde finder Meliodas ved hjælp af true seeing en magisk jernstang, der kan generere en variabel styrke af lys.

Sporene fører dem gennem byen og videre dybt ned under Helms Deep, hvor de efter flere udfordringer pludseligt står ansigt til  ansigt med en klan af venlige gnomer - anført af den karismatiske Carmeniera, der tilbyder de to venner ly og forplejning i deres fortsatte søgen efter palantiren.

18.03.18: Helms Deep, del 2 (4.000 exp)

Med et vist vemod tager Meliodas og Glim afsked med de trygge rammer hos Carmeniera og hendes klan af venlige gnomer og begiver sig dybere ned i undergrundens trøstesløse mørke, hvor et voldsomt møde med særegne skabninger er tæt på at koste Meliodas livet.

28.03.18: Helms Deep, del 3 (12.000 exp)

De to venner fortsætter deres søgen efter den magiske palantir, og den tilsyneladende endeløse labyrint af gange og grotter fører dem ind i blandt andet to trolde, hvoraf den ene dræbes, før den anden drives på flugt med ild.

17.04.18: Helms Deep, del 4 (4.000 exp)

Meliodas Zoldyck og Glim Glorisoo fortsætter deres videre rejse ned i dybet blot for at gå i ring i det enorme underjordiske grottesystem. Snart overraskes de af den overlevende trold, der uskadeliggør Meliodas, men med held, dygtighed og stædighed besejrer Glim trolden og redder sin ven ved hjælp af spells.

De to venner fortsætter - udmattede og på randen af opgivelse - deres endeløse søgen i den underjordiske verden, og snart finder de frem til en gang, der fører ned til en hængebro og et nyt gangsystem.

20.05.18: Helms Deep, del 5 (30.000 exp)

Rangeren Glim finder nye fodspor, der giver de to venner modet på at fortsætte deres søgen i det endeløse mørke, og snart finder de frem til byen Vrrorrl Zolvech, hvor den mystiske Lord Vrrorrl regerer. Han lover de venner at skaffe dem palantiren, hvis de til gengæld vil skaffe ham en bog, der ligger i et kompleks en dagsrejse derfra - bevogtet af en udød kriger.

Glim og Meliodas indvilliger og begiver sig afsted for at finde frem til et sært udseende bygningsværk, som de ved hjælp af magi skaffer sig adgang til. Her forcerer de en labyrint med flere fælder, før de står ansigt til ansigt med den udøde kriger, der tilsyneladende dræber dem begge. Under mystiske omstændigheder kommer de to venner dog - hårdt sårede - atter til sig selv, og efter at have restitueret genoptager de to atter kampen med krigeren, som de ved hjælp af magi til sidste besejrer.

Bag en lukket dør finder de frem til en kiste med skelettet af en elverlignende skikkelse. På skelettet finder de bogen samt et flot dekoreret armbånd i guld, mens de i et hemmeligt rum under kisten finder potions og en masse mønter.

Tilbage hos Lord Vrrorrl afleverer de bogen og får til gengæld palantiren, som de to venner drsitiger sig til at kigge i. Her får de et kort syn af The Challenge of Boccob, hvorefter de ser et gravsted med en blå salamander i sten over. Herudover lader Lord Vrorrl dem få en kasse med otte magiske kort, der hver giver de to venner nogle magiske effekter. Herefter drager de tilbage til jordens overflade, hvor de tilbage i Castle Mourn afleverer palantiren. Til gengæld belønnes Meliodas Zoldyck med en forfremmelse til sølvkappe og modtager den symbolske, magiske sølvkappe som bevis herpå, mens Glim Glorisoo belønnes med de to magiske sværd, Blades of Zion.

02.07.18: Ære og berømmelse (30.000 exp)

Efter at have fået analyseret nogle magiske ting, erfarer Glim og Meliodas, at det fundne armbånd i guld er magisk, og at det kan tøjle magi. De anbefales at opsøge troldmanden Incubus the Wise i Blue Water, hvis de ønsker at vide mere.

De to venner konstaterer, at de efterhånden har opnået en vis berømmelse i det nordlige Aragorn, og sammen drager de afsted mod landets hovedstad, Alderon, for at deltage i finalerne for verdens største og mest prestigefyldte turnering på Heironeous dag.

Efter at have hørt rygter om blandt andet forsvundne magikere og studeret for spor efter The Challenge of Boccob, eliminerer de to venner al modstand på deres vej til turneringens finale, før Meliodas efter en tæt, medrivende kamp vinder over Glim, hvorefter han af selveste Kong Aaron IV modtager et magisk langsværd, som han dog sælger.

23.07.18: Kong Rauns Grav (19.000 exp)

Glim og Meliodas søger ned i katakomberne under Alderon for at finde frem til Kong Rauns grav, der skulle indeholde spor efter det sagnomspundne De tre tårne, som de to venner fik et syn af i den magiske palantir, som de fandt hos Lord Vrrorrl. Stedet viser sig at være en større labyrint af fælder og monstre, før de endelig når Kong Rauns gravkammer, der er beskyttet af magi.

I gravkammeret erfarer de, at De tre tårne befinder sig over The old stone på Green Isle, hvorfra de skal levitere sig op til De tre tårne. 

12.08.18: Incubus the Wise (30.000 exp)

Velvidende om, hvor De tre tårne befinder sig, beslutter de to venner sig for at opsøge Incubus the Wise for at finde ud af mere, om det magiske armbånd, som de fandt i den skjulte grav i underverdenen.

På vejen søger de tilflugt for et voldsomt uvejr på en kro nær handelsvejen. Her udvikler natten sig dramatisk, da stedets fire ansatte forvandler sig til vampyrer og dræber stedets 7 gæster, før det lykkes for Glim og Meliodas at dræbe de tre af vampyrerne og redde en enkelt af gæsterne, Jake Steam. Den sidste af de fire vampyrer forsvinder dog uden spor. I huset finder de to venner en skjult kælder med fire ligkister og en masse udstyr - herunder et magisk skjold. Efter at have brændt kroen af og erfaret, at 7 omkringliggende huse ligger forladt hen finder de en massegrav, hvor resterne er de syv huses beboere og flere rejsende tilsyneladende ligger begravet.

Herefter drager de to venner videre og når sidst i juli havnebyen Blue Water, hvor de opsøger Incubus the Wise, der indvilliger i at identificere det magiske armbånd, hvis de til gengæld vil gøre ham en tjeneste på et senere tidspunkt.

29.08.18: Ud af det indre (400.000 exp)

Incubus the Wise fortæller Glim og Meliodas, at han skal bruge en måned på at identificere armbåndet, da der ligger en magisk beskyttelse over det. De to venner beslutter sig derfor at rejse til The Green Isle for at finde det sagnomspundne De tre tårne.

På vejen overfaldes de to venner af de berygtede The Chain of Iron. Glim og Meliodas slås begge til jorden og dødeligt sårede kan de kun se hjælpeløst til, at en af de onde bandemedlemmer, en præst af dødsguden Nerull gør klar til at skære deres hjerter ud. I sidste øjeblik afbrydes præsten dog af et nærmest overjordisk lys og lyd, hvorefter The Chain of Iron flygter. I de sekunder regenerer Meliodas Zoldyck med voldsom hastighed, mens han føler en indre kraft vokse i sig.

Da lyset og lyden atter forsvinder, kommer Meliodas til sig selv, men der er intet spor af nogen eller noget omkring dem. Kun en dødeligt såret Glim Glorisoo, der dog regenererer, så længe han ligger i sollyset. Da Meliodas bemærker dette, kaster han en true seeing på Glim, og han herigennem se, at Glim Glorisoo bærer på en meget stærk livsenergi.

Om aftenen møder de to venner en mindre deling af Heironeous-tjenere, der er på vej mod Zhentil Keep, der har hørt om de to venner og deres gode gerninger i det nordlige Aragorn i sommerens løb. I deres nærhed begynder Meliodas atter at regenerere. 

Fremme ved Barrel Town hyrer de to venner adgang til et skib, der skal til Green Isle dagen efter. Sejlturen skulle tage halvandet døgns tid, men sidst på eftermiddagen, da kaptajnen fortæller, at de sejler i et lavvandet område med rev, der efter sigende ikke alene skulle have masser af sjældne fisk at fange - men også legender om sunkne galioner med skatte ombord - beslutter de sig for at kaste anker for natten.

Glim, der har usædvanlige evner og kan trække vejret under vand, beslutter sig for at dykke ned i dybet. De smukke rev er farlige, men hurtigt fanges hans opmærksomhed af et vrag af en galeon dybt under ham. Da han dykker ind i vraget, river han sig til blods, før han finder en kiste af rustent metal, der indeholder en ædelsten, der viser sig at være stærkt magisk.

Oppe på skibet undersøger de to venner uden held ædelstenen, og de spørger derfor skibets kaptajn til råds. Da kaptajnen rører stenen, kommer han slemt til skade, og kun Meliodas hurtige hjælp redder hans liv.

Dagen efter når de havnen på Green Isle, hvor de overnatter, før deres rejse fører dem ud til The Old Stone - en gigantisk klippe midt i en sø, hvor de må bruge magi for at komme ud. Her forcerer de klippevæggen, inden de med magi leviterer sig op i skyerne over klippen, hvor de med en bøn til Boccob fremmander det magisk skjulte De tre tårne.

23.09.18: De tre tårne, del 1: Tårnet for kamp og rigdom (30.000 exp)

Sammen begiver de to venner sig ind i det første af det gigantiske kompleks tre tårne, Tårnet for kamp og rigdom, der byder på kamp med flere fremmedartede monstre, hvoraf flere af disse gemmer på magiske potions og masser af sølvmønter.

26.09.18: De tre tårne, del 2: Tårnet for magi og mystik (80.000 exp)

Glim Glorisoo og Meliodas Zoldyck fortsætter deres færd gennem kompleksets første tårn, før de efter en voldsom tvekamp mod en halv-ogre vinder adgang til kompleksets andet tårn, Tårnet for magi og mystik, hvor intensiteten og hårdheden af udfordringerne tager til. Her kommer det blandt andet til en kamp mod en tro kopi af dem selv - en kamp, som de begge vinder, hvorpå de modtager et magiske hjerte, der giver dem hver især et ekstra liv.

07.10.18: De tre tårne, del 3: Tårnet for magi og mystik (90.000 exp)

Paladinen og rangeren fortsætter deres færd i kompleksets andet tårn, hvor udfordringer bliver fortsat mere mystiske og krævende. Dette afstedkommer blandt andet, at de via en mystisk forordning for tilegnet sig skærpede sanser, mens andre udfordringer giver dem øget styrker og øvrige stats.

10.10.18: De tre tårne, del 4: Skæbnens tårn (100.000 exp)

Sammen bevæger Meliodas og Glim sig ind i det tredje tårn, der med sin dysterhed sætter de to venner på hidtil uset prøvelser. En kamp med to wraiths fører de to venner på spor af hemmelige rum, der byder på magiske udfordringer, der beriger de to med magiske effekter.

11.10.18: De tre tårne, del 5: Skæbnens tårn (250.000 exp)

Efter flere voldsomme udfordringer når de to venner tårnets afslutning, hvor de efter en voldsom kamp med en behir hver får tildelt et ønske som følge af deres succes med at gennemføre De tre tårne.

16.10.18: Semillon (120.000 exp)

Meliodas og Glim vender tilbage til Blue Water, hvor de opsøger troldmanden Incubus the Wise, der har brugt den sidste måned på at studere det magiske armbånd, som de fik i byen Vrrorrl Zolvech under Helm's Deep. Årmbåndet viser sig at være det legendariske Semillon, der kan holde de seks legendariske forsvarssten: Sindsstenen, livsstenen, erfaringsstenen, krigerstenen, tidsstenen og virkelighedsstenen, således at de kan samles og udgøre en samlet kraft. Det viser sig tillige, at den sten, som Glim Glorisoo fandt i havet på vejen til Green Isle er den første af de seks sten, sindsstenen. Herudover fortæller Incubus the Wise de to venner om det legendariske sværd, Clobus, et helligt bastardsværd smedet af Heironeous udvalgte smed, Clorius Bustantis, der har været forsvundet i 100 år.

Natten efter får Meliodas Zoldyck en vision om, at han skal henvende sig på paladinakademiet i Calaunt, og dagen efter tager paladinen og rangeren vestpå for at opsøge lederen af paladinakademiet. På vejen overraskes de af en bande af orcer, der dog prompte afstraffes, men kampen får dog en overraskende udvikling, da en ung kvinde og hendes hund blander sig og hjælper de to venner. Det viser sig at være Alana Moras, som de reddede på deres første eventyr i Wild Lands. Med sig har hun Brutus, en gigantisk rottweiler fra en kro i Springby i Wild Lands, som Glim havde et tæt bånd til. Alana er på vej til til Incubus the Wise for at fortsætte hendes studier i magi, og på vejen lovede hun at bringe hunden til Glim Glorisoo, da en ondsindet person ellers ville have hunden aflivet.

Efter at have taget afsked med Alana Moras fortsætter de to venner deres rejse mod Calaunt, hvor de af paladinakademiets leder, Celias Almathan, får til opgave at finde og tilintetgøre den udøde, der hærger omkring Tingby nord for handelsvejen. Yderligere info skal de finde hos Mallan Hobbes, der netop nu skulle befinde sig i Tingby.

24.10.18: Nattens væsener (90.000 exp)

I det spæde efterår drager Meliodas og Glim mod Tingby, der uden deres vidende er begyndt at være kendt under navnet Force of Justice, hvor de efter en konsultation hos Heironeous-præsten Mallan Hobbes opsnapper rygter, der i eftersøgningen af en vampyr fører dem til en dunkel skov. Her finder de frem til en heks, der tilbyder at læse deres fortid eller fremtid, Meliodas vælger fremtiden, og her hører han følgende:

"Dit hjerte søger noget, du ikke kan finde. Men en, der står dig nær, vil bringe det til dig – sammen med sandheden og en dyster fremtid...."

Til Glim fortæller hun følgende om hans fortid:

"En der står dig nær, har fortiet sandheden for dig og er ikke den, som du tror – men der er et bånd mellem jer, der er ulig noget andet...."

Hun hjælper dem tillige via kryptiske hentydninger til at finde vej til den bolig, hvori ikke kun en - men to vampyrer, hvoraf de genkender den ene som kroejeren fra tidligere på sommeren, befinder sig. Det kommer til voldsom kamp, og selvom de hurtigt besejrer dem vampyr, som de kunne genkende, er den anden vampyr overlegen. Den overtager den mentale styring af Glim Glorisoo, og snart efter uskadeliggør den Meliodas Zoldyck, der tages til fange.

Med sin enorme styrke lykkedes det dog paladinen at bryde fri af sine lænker og dræbe vampyren, hvorefter Glim atter kommer til sig selv. Herefter kontakter de byens sherif og Mallan Hobbes, og sammen brænder de vampyrerne og huset.

Natten efter hjemsøges rangeren af en sær drøm om en skov, De tre kløfters skov, der er henlagt i et skummelt mørke med død og ødelæggelse. Dagen efter beslutter de to venner sig for at forlade Tingby og søge mod skoven, der ligger knapt tre dages rejse op mod Wild Lands.

07.11.18: Søn af Pelor (200.000 exp)

Glim og Meliodas når en lille by, hvor de første gang erfarer, at deres gode gerninger er bemærket i en grad, at de er begyndt at blevet kendt under navnet Force of Justice. Efter i byen at have hørt rygter om den hjemsøgte De tre kløfters skov, når de efter få timer de dunkle skov, som de søger rundt i længe uden at finde spor efter noget mistænkeligt.

Da natten falder på, begynder uhyggelige begivenheder at finde sted, og snart finder de to venner ud af, at skoven er hjemsted for en ond troldmand, der med mørk magi har indhyllet skoven i død og mørke for at udligne lyset og livet. Efter en voldsom kamp med troldmanden og flere udøde, befrier de skoven og dens dyr fra den mørke magi.

Kort efter dukker en lysende skikkelse, der materialiserer dig til Glims far, Edon Desk op. Han fortæller sandheden om Glims far, der i virkeligheden er solguden Pelor, og at Edon i virkeligheden er en engel ved navn Salimos, der blev sendt ned for at beskytte Glim i hans barndom.

Som belønning for deres gerning modtager de fra Pelor hver et wish.

xx.11.18: Sir Arthur Coylen (xx.xxx exp)

Force of Justice forlader atter det nordlige Aragorn for at søge mod civilisationen, hvor de snart møder kongens øverste rådgiver, Sir Arthur Coylen, der har chokerende nyt.....